Digital redovisning

Vår strävan att utveckla effektiva redovisningslösningar har resulterat i att vi idag kan erbjuda moderna digitala tjänster som förenklar för dig samtidigt som de ger möjlighet att hålla redovisningen aktuell i realtid.

Fortnox är ledande i Sverige när det gäller molnbaserad redovisning för små och medelstora företag. De har ett komplett redovisningssystem där det är möjligt att införa digitala och automatiska lösningar tack vare integrationer med andra program.

Det är viktigt att olika system kan prata med varandra. Det gör att information kan flyttas från ett system till ett annat. På detta sätt får vi enkelt in information från till exempel kassaregister, webbshopar eller andra affärssystem rakt in i Fortnox bokföringsprogram.

Vi är byråpartner med Fortnox och med hjälp av deras integrationer och våra rutiner har vi hittat effektiva och tidsbesparande redovisningslösningar för dig som kund.
Det gör att du kan ägna mer tid till din kärnverksamhet och vi till att skapa ökad kontroll och lönsamhet.

En digital redovisning ger dig och oss möjligheten att alltid ha koll på det aktuella ekonomiska läget för företaget. Vi kan på så sätt leverera bra beslutsunderlag på dagsfärska ekonomiska rapporter gällande ditt företag.
 

Leverantörsfakturor

Leverantörernas fakturor skickas direkt in i bokföringsprogrammet, antingen som
e-faktura, via e-post eller via en inskanningscentral.
Fortnox tolkar fakturorna och bokför dem automatiskt. Du godkänner dem i
Fortnox app i din mobiltelefon eller dator.
Vi skapar därefter betalfiler och betalning sker på förfallodagen och bokförs automatiskt.
Bankintegrationen gör att utbetalningen från banken automatiskt matchas mot leverantörsfakturan vi enkelt kan bokföra den.

Kundfakturering och inbetalning

Kundfakturor skapar du enkelt i Fortnox. När du skickat fakturan till din kund är det bara att vänta på inbetalningen. Bankintegrationen gör att inbetalningen till banken automatiskt matchas mot kundfakturan och vi kan bokföra den samt skicka eventuella påminnelser och krav.

Kvittohantering

Vid varje inköp fotograferar eller mejlar du kvittot direkt in i bokföringsprogrammet. Beroende på vad du handlat väljer du kostnadskategori och kontrollerar summorna och sen sparar du kvittot. Allt detta kan du göra i både mobil- och webbversionen av programmet. Om det är ett komplicerat underlag ordnar vi en koppling med leverantören, eller så bygger vi en specifik mall. Om du vill att vi fixar vi bokningen av de svåra underlagen så gör vi naturligtvis det.

 

Vi behöver även behörigheter för att kunna utföra dina ärenden hos:

Skatteverket

Din redovisningskonsult och en av hens kollegor behöver vara registrerade deklarationsombud på Skatteverket för ditt företag för att moms, arbetsgivar- och inkomstdeklarationer kan lämnas in. Vi är dessutom oftast deklarationsombud för dig som privatperson och kan lämna in din K10-bilaga eller hjälpa dig med din privata deklaration.

Din Företagsbank

Vi behöver behörighet till dina konton på din företagsbank för att din redovisningskonsult ska kunna se transaktioner och registrera betalningar av leverantörsfakturor, löner och skatter.