Tillsammans sätter vi upp grundinställningarna i systemen och visar de program du kommer använda samt går igenom de behörigheter din redovisningskonsult behöver för att få rutinerna att fungera bra.
Din redovisningskonsult behöver bli deklarationsombud för ditt företag och få behörighet till ditt skattekonto på Skatteverket. Redovisningskonsulten behöver dessutom behörighet på din företagsbank för att kunna registrera betalningar, se transaktioner för att stämma av in- och utbetalningar.
När vi känner att vi hittat varandra och en bra början på ett samarbete avslutar vi mötet och du får ett mail med den sammanfattning kring de delar vi gått igenom och punkter som du är ansvarig att ordna.
Du kommer även få ett uppdragsavtal som tydligt visar hur ansvars- och uppgiftsfördelningen ser ut i vårt samarbete. Dessa avtal signerar du digitalt via ett utskick från oss.
EkonomiNord Online är vår nya digitala kundportal och den gemensamma yta som vi kommer jobba tillsammans i.