Som företagare vet vi att du strävar efter högre lönsamhet. Det är dock inte alltid lätt att veta vilka åtgärder som behövs för att vända utvecklingen. Det är därför vi på EkonomiNord brukar säga att vi vill vara ditt företags externa ekonomiavdelning.

Nyttan med att vara kund hos EkonomiNord

Tillsammans skapar vi kraftfulla beslutsunderlag!Som företagare vet vi att du strävar efter högre lönsamhet. Det är dock inte alltid lätt att veta vilka åtgärder som behövs för att vända utvecklingen. Det är därför vi på EkonomiNord brukar säga att vi vill vara ditt företags externa ekonomiavdelning.

Alla företag har inte möjlighet att anställa ekonomiassistenter, redovisningskonsulter, controllers och ekonomichefer. Vi på EkonomiNord har all denna spetskompetens som vi kan erbjuda dig vid de tillfällen under året när du behöver det. Affärsutveckling kan vara en ganska enkel process om man kollar ihop redovisningen och uppföljningen effektivt.

Vi kallar det lönsamhetsstyrning!

 

Boka ett möte med oss!

Vi vill gärna samarbeta med ambitiösa företagare som vill få ut det mesta av sin redovisning och som genom uppföljning och proaktiva råd kan utveckla sitt företag. Vi söker alltid långvariga relationer med våra kunder och kan erbjuda all den kompetens som en stor ekonomiavdelning har. På så vis blir vi din externa men kompletta ekonomiavdelning.

Hör av er och boka ett fysiskt möte eller ett videomöte så kan vi prata mer ert behov och era önskemål! Vi har kontor i Skogens Hus på Skeppargatan 1 på Teg.

 
Hur blir jag kund hos EkonomiNord?

Det första som händer är oftast att vi pratas vid per telefon eller i ett videomöte där vi kan bekanta oss med varandras verksamhet. Vi har då möjlighet att få mer information kring din verksamhet, målsättningar och dina visioner, så att vi utifrån det kan fundera ut en bra och individuellt anpassad lösning för just ditt företag.

Vi på EkonomiNord vill att du ska känna dig trygg. Du har en personlig redovisningskonsult, men det finns alltid ett helt team bakom – både som bollplank och skyddsnät.

När du valt att bli kund hos oss bokar vi in ett uppstartsmöte på vårt kontor, där du får träffa din personliga redovisningskonsult och teamledaren. Detta möte genomför vi helst som ett fysiskt möte, eftersom det personliga mötet ger bäst förutsättningar till en bra dialog.  

Mötet inleds med att du får berätta mer om dig och din verksamhet. Sedan ser vi över hur vi på bästa sätt skapar enkla administrativa rutiner, så att redovisningen funkar så smidigt som möjligt för både dig och oss. Vi sätter tillsammans upp grundinställningarna i systemen och går igenom de program du kommer att använda.

Din redovisningskonsult kommer också att behöva vissa behörigheter för att kunna utföra arbetet. Det handlar bland annat om att bli deklarationsombud hos Skatteverket, samt få behörighet till företagets bankkonto för att kunna registrera betalningar, se transaktioner mm.

Uppstartsmötet bjuder vi på för att säkerställa att vi har alla grundförutsättningar på plats. Vår strävan är att snabbt hitta ett fast pris för redovisningen, uppföljningen och rapporteringen i ditt bolag. Men innan vi fått alla rutiner på plats och hittat ett effektivt arbetssätt fakturerar vi för den tid vi behöver lägga ner, eftersom det dessutom brukar vara hel del rådgivning och konsultation i början.

Så snart samarbetet flyter på och vi hittat effektiva rutiner i vårt uppdrag att var din externa ekonomiavdelning övergår vi till ett fast månadspris för att du alltid ska veta vad kostnad blir.